MajorDesign: Hiány-területen könnyebb

Másfél perc, animációban elbeszélve

 
2015. Máj. 20. 07:59

MajorDesign: Hiány-területen könnyebb

Másfél perc, animációban elbeszélve

2015. május 20., Szerda 07:59

Fazekas Gergő jókora kitérővel érkezett Bécsbe, és mit tagadás, vállalkozása is távol esik eredeti képzettségétől. Minden jel szerint igaza van: újságíróból, diplomatából Bécsben – és Amszterdamban, vagy Budapesten – akad elég. Van azonban helye a piacon annak a kreatív csapatnak, amely bármely történetet képes a legkorszerűbb animációs technikával virtuális élménnyé varázsolni. És ezzel akár másfél perc alatt is tartósabb figyelmet kelteni, mint puszta szavakkal.

Budapesten gazdasági újságíróként kezdte, aztán a külügyminisztériumba került, diplomata lett. A hároméves algériai kiküldetés után mégis valami másra vágyott, valamit létrehozni, alkotni, vállalkozni. Amszterdamban telepedett le, és engedve a művészet iránt családilag hozott vonzódásnak (bátyja Budapesten filmrendező), a tehetséges grafikus Majoros Árpád támogatásába kezdett. Ez rögtön közel hozta egy olyan nagy jövő előtt álló területhez, amely művészet iránti szeretetét ötvözheti a gyakorlati élettel, amelyhez közgazdászként mégis csak kapcsolódik.

A Hollandiában alapított cég animációs filmeket, web designt kínált, támaszkodva nem csak Majoros Árpádra, hanem a magyarországi művész-barátokra, ismerősökre, köztük a MOME diákjaira, intermedia hallgatókra, animátorokra. A műfaj Hollandiában népszerű, s bár a piac telített, Gergő marketingesként és menedzserként hamar magára talált, a megrendelők pedig elégedettek voltak, hozták a következő munkát.

Csakis családi okokból következett a Bécsbe költözés. Nem részletezi, de mindenki tudja, milyen nagy dolog a kisebb távolság, az, hogy nem teljesen kell elszakadni az otthon maradottaktól.

Az első lépések Bécsben

Az ausztriai beindulás egyszerűbb volt, mint gondolta. A bürokratikus gondokat a Gazdasági Kamara nem is remélt nagyvonalú támogatása szinte levette a válláról. Az azonban hamar kiderült, hogy a műfaj ebben a viszonylag konzervatív, az újat mindig némi gyanakvással szemlélő világban kevéssé ismert, illetve elfogadott az általa kínált szolgáltatás. Vagyis: a digitális fejlődés Ausztriában az élet más területeinek oly magas szintjét nem éri el.

Itt a gazdasági élet szereplőinek nem az első gondolatuk az internet, az online, a mozgó kép, amikor úgy gondolják, hogy el szeretnének magukról mondani valamit. Szerencsére Gergőék nemzetközi kapcsolatokat is hoztak magukkal, olyan holland, chilei, lengyel, sőt magyar cégeket, amelyeket munkáik már meggyőztek. Ez átsegített az első nehézségeken, és ma már alakul az ausztriai ügyfél kör is. Van már nagyon jó itteni referencia – a szokásos évi reklámfilmjét például Gergőék készítették el . A megbízás fontossága indokolta a különleges gondosságot, amellyel eljártak. A siker pedig igazolja: megérte.

Lassan az osztrákok is rájönnek, hogy aligha lehet ennél frappánsabban történetet elmesélni, vagy azt, hogy ki kicsoda, mit akar, miért és hogyan. Az eddigi munkákból készült már a maguk nyelvén is

:

És azt is el tudják „mondani” a saját műfajukban, mit is kínálnak. Mindössze 2 perc 15 másodperc figyelmet kérnek – németül, vagy angolul….

Bécsben Gergő az egyéni vállalkozói működést választotta – ennek számtalan előnye van adózás szempontjából, ahogyan a szervuszausztria.hu erről vállalkozási rovatában már többször írt. A cég – a

– az ügyvezetőn kívül mindössze egyetlen tagból, a kreatív igazgatóból áll. Ezt a feladatot Gergő felesége, Varga Petra látja el.

Az ügyfél információit Gergő foglalja történetbe, a kreatív munka ezután kezdődik. Vagyis a papírra vetett gondolatokat át kell tenni képekbe, absztrakciókba, úgy kell egyfajta művészi szemléletet érvényesíteni, hogy az a mondanivalót szolgálja. A magyar animátorok nagyszerűek, a csapatokkal öröm dolgozni, és Gergőék számára fontos szempont, hogy az otthoni művészeket helyzetbe hozzák.

  Az új ötletekre nem csak egy-egy feladatnál van szükség, a csapatmunka pedig csak előny. Ezt  is erősíti a nemrégiben létesített Co-creation Lab amely a facebook nyilvánosságát használja ki. Szinopszisokat várnak, egy perces animációkhoz, és azt is tesztelik, mit szól a közösség a végeredményhez…

Tény, hogy ebben a műfajban itt Bécsben nehezebb megbízást kapni, ennek ellenére úgy látja, az ügyfélkör, ha lassan és kis lépésekkel is, ám egyre gyarapszik. A meglévő 10-15 partner elég a talpon maradáshoz, és ha lehetne is gyorsabb bővülést elérni, Gergő nem látja értelmét az erőltetett menetnek. Az osztrák körülmények biztonságot nyújtanak. Itt – teszi hozzá – rengeteget számít a network, annak kiépítéséhez idő kell, márpedig ők csak 2011-ben települtek át. Az már biztos, hogy a MajorDesign piaci rést tölt be, és jók a referenciái – vagyis ha nem bízzák el magukat, tartják a színvonalat, építgetik a kapcsolatokat, akkor nincs ok aggodalomra.

1.derStandard reklám: www.vimeo.com/107589560

2. Showreel: www.vimeo.com/themajordesign/showreel

3. Was ist StoryDesign?: MajorDesign - Was ist StoryDesign? (ez működött a cikkben is)

4. What is StoryDesign?: MajorDesign - What is StoryDesign?

 

0 komment:

Szólj hozzá:



jooble
Bogipark
Ilona stüberl